Podporuji používání systému CRM a jsem překvapen, že mnoho velkých společností tento software nepoužívá, říká obchodní ředitel společnosti ISOTRA
(01.02.2022)
Společnost Isotra vyvíjí a vyrábí kompletní stínicí techniku. O úspěchu této společnosti svědčí skutečnost, že je na trhu již od roku 1992 a své výrobky distribuuje téměř po celém světě.
V určité fázi svého fungování společnost reorganizovala své obchodní oddělení, což šlo ruku v ruce se zavedením systému Leonardo CRM, který zefektivnil práci s obchodními vztahy. O celém procesu implementace a výhodách tohoto rozhodnutí jsme hovořili s obchodním ředitelem společnosti ISOTRA, panem Jiřím Stachovským.
Pane Stachovský, vzpomínáte si ještě na dobu před zavedením CRM systému? Co bylo rozhodujícím faktorem, že jste si řekli, že chcete takový systém zavést ve vaší společnosti?
Rozhodnutí začlenit do procesů CRM systém přišlo společně s mým příchodem do společnosti před necelými třemi lety. V té době zde nebyl implementován žádný takový nástroj, pokud nepočítáme systém ERP. Měli jsme sice interní portál, který částečně sloužil obchodníkům k evidenci jejich aktivit, ale nedal se považovat za plnohodnotné CRM.
Když jsem tedy po svém příchodu začal reorganizovat obchodní oddělení, chtěl jsem mít nějaký nástroj pro řízení obchodu. V té době jsem ještě nebyl zahlcený obchodní operativou, takže jsem měl čas si vybrat. Hodně jsem porovnával, proklikal jsem se několika demoverzemi. Základním požadavkem pro mě byla možnost napojení na fakturační a prodejní data, která jsme čerpali ze systému ERP. Druhou podmínkou bylo, že software, který jsme vybrali, musí být co nejvíce automatizovaný, aby všechny funkce mohl provádět systém a nemuseli je dělat lidé.
Z vlastní zkušenosti mohu říci, že právě to může lidi velmi otrávit, pokud musí kvůli systému dělat spoustu úkolů navíc, což může vést k neúspěšné implementaci softwaru na oddělení. Pokud si lidé systém zamilují, budou ho používat, a pokud ho budou používat, uvidí výsledky, které jsou nejdůležitější.
Takže jestli tomu dobře rozumím, výběr našeho systému CRM Leonardo byl do značné míry ovlivněn jeho uživatelskými funkcemi?
Ano, i to rozhodlo o naší konečné volbě. Uvažovali jsme také o jiném CRM systému, který byl sice velmi oblíbený, ale nebyl pro nás vhodný, protože vyžadoval ještě více integrací a dalších úprav, které nakonec nebylo možné provést. Zvažovali jsme také high-end řešení, ale i zde nás odradily vysoké náklady a také moje zkušenost, že ani velký systém nezaručuje úplnou spokojenost. Všechny tyto faktory nás vedly k výběru CRM Leonardo. Na začátku jsme měli řadu analytických schůzek, strávili jsme nad tím desítky hodin a snažili se napsat co nejlepší zadání. Na druhou stranu mi bylo jasné, že jako laici rozhodně nemůžeme sami navrhnout ideální funkce a uspořádání systému.
Moje představa byla taková, že bychom jen mírně upravili něco, co je dobré a co už používají jiné společnosti a mají tuto metodiku vyzkoušenou.
Celý rozhovor najdete na www.crm.cz

Nenašli jste, co jste hledali?
kontaktujte nás...Mgr. Lenka Svrčinová
Head of Strategic Products