CO JE VLASTNĚ CRM A CO CRM SYSTÉM?
(02.02.2020)
Zkratka CRM se stala samozřejmou součástí naší profesní terminologie, zvláště pak pokud se pohybujeme v oblasti obchodu nebo managementu firmy. Někdy ji vidíme ve spojení „CRM systém“ či „CRM software“. V čem je tedy rozdíl a co jednotlivé výrazy znamenají?
CRM
Zkratka CRM je vytvořena z anglického názvu „Customer Relationship Management“, což do češtiny překládáme jako „Řízení vztahu se zákazníky“. Jedná se obecně o princip obchodní strategie, kdy firma vědomě dbá na udržování kvalitních vztahů se zákazníky, jelikož si takto buduje dlouhodobé obchodní vazby, které jsou základem úspěšného podnikání.
CRM systém
K realizaci této strategie pak firma používá speciální software, který je nejčastěji označován „CRM systém“. Jedná se vlastně o sofistikovanou aplikaci, složenou z mnoha praktických modulů, mezi nimiž si uživatel vybere ty, které pro svou práci potřebuje. CRM systém pak firmě umožní shromažďovat veškerá data o zákaznících a s jejich využitím budovat a posilovat dlouhodobé vazby s klienty.
Co tedy CRM systém umí a nabízí?
Informace na jednom místě
Především je to centralizace veškerých informací týkajících se zákazníků na jednom místě. Všechny kontakty, xls tabulky, vzory dokumentů, scany smluv, úkoly a projekty atd., to najednou není potřeba hledat ve složkách roztroušených na různých místech PC disku nebo v cloudu. Vše je přehledně uloženo v CRM systému.
Automatizace a Business Inteligence
Uložená data už nemusíte pracně a zdlouhavě zpracovávat. Nastavené funkce vám umožní například třídit obchodní případy podle klíčových slov, automaticky generovat úkoly, příchozí emaily párovat s konkrétními osobami, hlídat termíny smluv, převádět jména do 5. pádu a mnoho dalšího. Samozřejmostí jsou pak funkce, které generují data pro nejrůznější reporty, které si můžete vyjíždět prakticky kdykoliv on-line.
Správa informačního toku
To, že máte pohromadě všechny kontakty na své zákazníky, je jen malý benefit CRM systému. Vy můžete také sledovat veškerou emailovou komunikaci, zaznamenávat telefonáty a uchovávat zaslanou dokumentaci. Máte tak neustále kompletní přehled o obchodní historii každého jednotlivého zákazníka. CRM systém pochopitelně pracuje na základě segmentace zákazníků. Podle vámi nastavených kritérií (velikost firmy, její lokalita, obor, obchodní vztah), provede filtraci a například váš nový produktový leták rozešle již automaticky customizovaně.
CRM systémy jsou součástí interních informačních systémů už nějaký čas, přičemž se stále vyvíjejí a zdokonalují. Můžeme tedy očekávat, že v dalších letech budou tyto softwary ještě vyspělejší a ještě lépe budou reflektovat na aktuální potřeby firmy a zároveň inteligentně predikovat obchodní chování budoucnosti.
Více informací, novinky a trendy najdete na www.crm.cz

Nenašli jste, co jste hledali?
kontaktujte nás...Mgr. Lenka Svrčinová
Head of Strategic Products